21 December 2011

Jarum suntikan

Assalamulaikum..

Tajuk entry hari ini memang ada berkaitan dengan apa yang hendak diceritakan. Saya nak cerita pasal pengalaman saya semalam. Semalam saya ada appointment dengan doktor untuk ambil sample darah. Sebenarnya bukan darah kot, ada sample cecair yang perlu diambil untuk tujuan pemeriksaan. Saya pun tak tanya banyak kat doktor, just follow up appointment. Ini kali ke tiga saya terpaksa skip kelas law sebab appointment asyik jatuh hari selasa je. Memang satu kerugian yang amat sangat. Sebab saya suka kelas dengan lecturer tu. :) Tapi terpaksalah redha je

*Selingan :)

Lama juga saya tunggu untuk masuk unit FHAC tu, then akhirnya nama saya dipanggil. Mula-mula memang saya tak berdebar sebab kat luar bilik tu sejuk sangat sampai saya tak boleh berdiri, kena jalan-jalan sikit. Konon-konon untuk panaskan badan. Hehe. Masuk je tu, saya tengok jarum suntikan dia besar ya amat. Serius besar dari biasa macam yang selalu doktor suntik kat tangan untuk ambil darah tu. Ulang balik, besar dari itu. :( Tengok je jarum tu saya terus berdebar. Saya tanya kat doktor, sakit atau tak. Doktor kata tak. Sikit aje. Dalam hati saya, ehm biasalah semua doktor cakap macam tu. Saya pun selawat banyak-banyak and berusaha rilekskan badan and berusaha untuk lembutkan badan. Sebab saya dah rasa badan saya keras. Then, tak sempat nak rileks, doktor da cucuk. Mula-mula sakit juga, masuk je jarum dah tak rasa apa. Alhamdulillah. Lega hati saya.

Lepas diambil sample, saya dengar doktor cakap tak dapat lagi. Kosong tak ada apa-apa. Saya dah mula gelabah. Tapi dalam hati je la. Luar kena cool. Hehe. tak sanggup rasanya nak tengok jarum tu. Tak sakit tapi psycho kot tengok jarum besar. Then, sorang nurse tu cakap dah dapat. Ada sikit. Lega hati saya. Keluar bilik dengan hati yang riang dan syukur. Just nak tunggu result je lepas ni :) InsyaAllah everything will be fine.

No comments:

Post a Comment