08 February 2011

Mimpi Braces

"Selamat malam and sweetdream." Tumpukan pada ayat dihujung. Sweet dream. Mimpi  manis. Bukan Sweatdream. Grr.. Tapi bukan semua mimpi kita yang indah-indah kan? Baru-baru ini aku mimpi pakai braces mungkin akibat terlalu berfikir pasal benda alah tu. Ini gara-gara kawan aku Nani yang suruh aku pakai braces. Mentang-mentanglah dia da pernah pakai. Gigi cantik lagi tersusun. Dia kata muka aku dah comel. Ini memang betul dia yang cakap ( Hope dia tak baca entry ini). Tapi gigi tak rata. Aiyo. Agak terasa di situ tapi memandangkan dia ajelah yang sudi pergi kelas ngan aku tiap waktu dan detik, suka dan duka, aku terima dengan hati yang terbuka.

Berbalik kepada mimpi tadi. Gila kau. Memang sakit pakai braces. Dalam mimpi tu ada orang sponsor aku pakai braces. Tapi dari insan yang tak dikenali. Kan bagus kalau ada dalam dunia realiti. Hehe. Aku mimpi braces aku tercabut, memang sakit gila bila nak pasang balik. Aku agak takut. Tangan turut menggigil. Gigi turut rasa menggigil bagaikan minta dihentikan. Tetiba aku tersedar dari mimpi lantas terus meraba-raba barisan gigi aku. Ok. masih normal. Fuh..  Senyuman masih cantik dan manis.

Sekarang aku perasan, pakai braces ni dah macam trend kan. Gigi tak adalah teruk tahap Cik J, tapi pakai braces. Mahal kot. Around 3k untuk atas dan bawah. Boleh beli sebiji motor. Ada juga yang bayar ansuran every month. Dah macam beli perabot kan. Tapi itu semua terserah. Mampu dan sanggup apa salahnya.

Seksi

5 comments:

  1. cuba ko google kt tafsir mimpi tengok...sbb ade makne sume tu....aku baru je bc smlm psl tafsir2 mimpi ni

    ReplyDelete
  2. baik... aku rs tfsir mimpi aku ni, tnda2 dapat kwin ngn ank rj kot.. hahaha.. xpun lelaki kck lg bergy, beriman, ada lesen memandu dan mampu belikan banglo 5tingkt kt aku.. haha

    ReplyDelete
  3. jom pegi buat sekali aini.
    fiza pon ingat nak wat braces.
    yolah, gigi xelok. huhu

    ReplyDelete
  4. fiza, xmmpu la.. huhu.. ko nk spnsor ke? blh gak.. hehe.. psti lpas tu gg kte rata n cntik berseri.. senyuman bertmbh mnis.. hehe

    ReplyDelete