30 October 2011

Jom Cycling!!


Assalamualaikum

Last week on 23 Oct 2011, aku dan kawan-kawan yang agak dah berkurun lamanya tak cycling tetiba nak join program Kayuhan Cinta Desa anjuran kolej kami bertempat di Kapar, Klang. Serius. Memang da lama tak mengayuh. Agak menarik juga program ni sebab yang pertama dapat kupon aktiviti (semestinya, itu objektif utama) and dapat t-shirt cantik!!! Hehe. Means, ada perasaan lagi nak pakai next time. :)




Muka-muka ceria di pagi hari. Kita tengok lepas ni :)

Ramai yang join aktiviti ini. Ada la dalam hundred lebih. Basikal ada 55 buah je. So, dia wat 3 round. So, setiap orang dapat merasa cycling. Apa yang menarik juga dalam program ni, kita cycling di kawasan kampung. Then, sambil menunggu turn untuk each round, ada program selingan. So, tak lah bosan kan. Tapi ada juga bosan. Hehe sebab aku dapat turn yang last sekali. 


Melawat pusat peliharaan ayam kampung. Project R&D. Ok, nama common die, reban ayam. Hehe. tapi serius tak busuk.

 Then, tempat buat tempe. Masing-masing lapar sebab masa ni da tengahari. Then, around 12 tengahari turn aku and my friend Cici. Pukul 12 ok. Jauhnya dalam 6 km lebih.



 Bermulah lah perjalanan kami. Sempat lagi aku amik gambar masa tengah cycling. Ni kalau trainer kami nampak confirm kena marah. Sepanjang perjalanan tak rasa penat sangat sebab santai je. Cuma panas terik matahari sahaja. So, yang guide kami darAssociated Cyclosportif Trekkers (ACT).


Ini mereka :) Nak join mereka anda mestilah tidak merokok. Itu syarat utama. Tak tipu.

So, hampir dalam 40 minit perjalanan sahaja, ini hasilnya :)

Yang tangan putih tu Cicy, yang itam berbelang tu confrimlah aku. Serius, dah seminggu tak hilang lagi.

Muka hitam. Cicy still putih walau berpeluh. Jealous juga. Hope lepas ni ada lagi program macam ni. Memang ejoy. Oh yeah. Saya seronok :)


2 comments:

  1. wawawa bestnya dia cycling..teringin nak cycling gitu..hehe tapi part yg burn tu siyesly tak best..tehehehe

    ReplyDelete
  2. adlina, tau xpe.. memang smpi sekrg tak hilang.. da mcm zebra pun ad.. hehe..

    ReplyDelete